Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Nic więc dziwnego, że planując zakup potrzebnego produktu lub usługi klient pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki internetowej. Wystarczy kilka kliknięć, by nie tylko wybrał najlepszą ofertę, ale także w wielu przypadkach dokonał zakupu. Jeżeli prowadzisz własną firmę, to powinieneś zrobić wszystko, by podczas wyszukiwania trafił właśnie na Twoją stronę. Pomoże Ci w tym pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron to wieloetapowy proces, w wyniku którego zwiększa się widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Można w nim wyróżnić następujące etapy:
- wstępny audyt strony, w czasie którego diagnozuje się problemy i określa możliwe ulepszenia (np. wolny czas ładowania czy brak dostosowania do urządzeń mobilnych);
- określenie fraz kluczowych, na które warto pozycjonować daną stronę internetową;
- stworzenie strategii pozycjonowania;
- optymalizację strony pod względem technicznym;
- zadbanie o odpowiedni content na stronie;
- stworzenie linkowania zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego.
Pozycjonowanie nie jest jednorazową czynnością. To proces długofalowy. Publikacja odpowiednich treści na firmowym blogu czy umieszczanie artykułów sponsorowanych na innych stronach jest zajęciem cyklicznym, dzięki któremu stale poprawia się pozycja strony w wyszukiwarce.
Wpływ pozycjonowania strony na pozyskanie nowych klientów
Pozycjonowanie stron www jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Jego siła tkwi w tym, że odwraca tradycyjny sposób myślenia o sprzedaży. W tym wypadku to nie sprzedawca szuka klienta rozdając na chybił trafił ulotki czy wysyłając maile do losowych osób. To klient szuka sprzedawcy, od którego kupi produkt lub usługę. Wystarczy tylko znaleźć się na szczycie listy wyszukiwania, by zostać zauważonym i znacznie zwiększyć szanse na sprzedaż.
Pozycjonowanie to proces rozciągnięty w czasie
Jak już zostało wspomniane wcześniej, pozycjonowanie stron internetowych jest długim procesem. Widoczność strony zwiększa się stopniowo i najczęściej zadowalające efekty uzyskuje się po ok. 3 miesiącach, chociaż jest to uzależnione od konkurencyjności wybranych fraz i działań konkurencji. Skoro efekty widać dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach, to nie warto zajmować się pozycjonowaniem samodzielnie, gdy nie posiada się odpowiedniej wiedzy. Można stracić cenny czas, który później trudno nadrobić. Lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług specjalistów takich jak internetica.pl, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron www i mają na ten temat aktualną wiedzę.
- Zewnętrzny materiał partnerski