Jeśli chcesz zwiększyć zasięgi swojego bloga oraz pozyskać wartościowy ruch na stronie, warto na samym początku przeanalizować kilka rzeczy.
1. Określ grupę docelową swojego bloga
Bez względu na to, do jakiej branży skierowany jest Twój blog, będziesz chciał znaleźć i przemówić do konkretnej grupy odbiorców, którzy będą czytać Twoje treści. Zrozumienie kim są Twoi odbiorcy i co chcesz, aby zrobili, gdy klikną na Twój artykuł, pomoże poprowadzić strategię Twojego bloga. Zanim więc zaczniesz dodawać artykuły, przyda się trochę analityki. To skuteczny sposób na dotarcie do czytelników na podstawie ich zachowań zakupowych, danych demograficznych i psychograficznych. Bez tego wglądu, możesz produkować całkiem fajne treści, na które niewiele osób kliknie, ponieważ nie przemawiają do nich na poziomie osobistym. Sprawdź najlepsze Pozycjonowanie Bydgoszcz
2. Przeprowadź analizę słów kluczowych
Teraz, gdy wybrałeś już swoją grupę docelową, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jakie treści chcą otrzymywać Twoi czytelnicy. Badanie słów kluczowych może być ciężkim zadaniem do podjęcia, jeśli nie zaczniesz od strategii. Dlatego polecam rozpocząć od tematów, które ma poruszać Twój blog, a następnie rozszerzyć lub zmniejszyć zakres.
3. Dodaj wizualizacje
Wyszukiwarki takie jak Google cenią sobie wizualizacje dla niektórych słów kluczowych. Obrazy i filmy są jednymi z najczęstszych elementów wizualnych, które pojawiają się na stronie wyników wyszukiwarki. Pamiętaj jednak, że trzeba je odpowiednio zoptymalizować. Wybierz właściwe tytuły oraz alty, aby opisywały rzeczywiście to co znajduje się w materiałach wizualnych. Nie pozostawiaj nic przypadkowi - randomowe cyfry i literki w nazwie nic o wyszukiwarce o obrazie nie powiedzą.
- Artykuł sponsorowany